Alla inlägg under mars 2015

Av Sanna - 24 mars 2015 07:58

Sitter på jobbet med en kopp varm chockad och väntar på att jag ska börja. ..

vet att jag inte varit så aktiv här under helgen men svaret är enkelt: kag har inte orkat/haft nått att skriva om. .. har inte skött min diet och inte rört mig söndagen mer än två korta rundor o måndagen inte alls (mamma va ledig så hundarna fick sina rundor iallafall).
Men jag vet oxå att väl i Karlshamn hos min älskling kommer jag att sköta mig igen :-) mycket för att man dagligen får frågan om man skött d ;-)

Nehe toa innan start me

Nyklippt :-D

Allmänt · Jobb · Mat
Av Sanna - 21 mars 2015 08:52

Va precis ute med hundarna så ska snart gå till bussen - ska jobba :-)

glömde ju berätta igår att hundarna fick sig en 45 minuters runda när jag kom hem igår :-D tror vi tyckte d va lika skönt alla 3 ;-)

Nehe dags att gå

Av Sanna - 20 mars 2015 15:09

Helt slut... hoppas kaffet piggar upp för en gångs skull...
har sorterat en massa i kassan mellan kunderna så mycket finare och lättare att hitta nu :-) Fick också beröm av chefen för det så känns kanon :-D skönt när man kan underlätta för både sig själv och andra bara med en sån enkel sak :-)
nöjd trots att ögonen snart går i kors på mig^^

tom :-(

Av Sanna - 20 mars 2015 12:19

Försökte skriva i morse men det ville inte appen veta av...

Sitter just nu och äter lunch - spagetti och köttfärssås :-) blev tillfrågad igår om jag kunde hoppa in för en sjuk kollega så blev att stiga upp tidigt och ta bussen 6.07 i morse... svintrött nu kan jag säga 0_0

Orkade inte göra allt jag skulle igår, mådde skit, och idag är det inte bättre... men vill inte tacka nej till jobb.
Enda gången jag sjukskriver mig är när jag har spysjukan (eller när läkaren säger annat) eller helt enkelt inte kan ta mig ur sängen (skuldrorna) så det här ska klaras! Ska till och med orka med en långpromenad med hundarna sen ^^ sen kan jag sova :-D

Nehe, äta klart och sen vila lite :-)

Allmänt · Jobb · Mat
Av Sanna - 19 mars 2015 15:23

Eller vad man ska kalla det :-) ett enkelt sett att snabbt hitta det du letar efter.

Du behöver:
3 olika sorters papper
sax
Blyertspenna
bläckpenna
lim
linjal

1: Räkna ut hur många kategorier du ska dela in kläderna i.
jag valde 4: ytterkläder, klänningar, skor och långärmade


2: välj underkategorier.
behövs inte om man inte vill, men jag valde 10st underkategorier: maxiklänningar, finklänningar, vardagsklänningar, kavajer, jackor, kappor, luvtröja, stickade koftor, tunna koftor och "mellan" koftor

3: rita ut cirklar på dit valda papper - 2 cirklar för varje kategori

4: om du valt att ha underkategorier rita ut cirklar för detta också - 2 cirklar för varje kategori
jag valde att ha ett annat mönster på dessa


5: rita ut rektanglar i annat papper för titel. 2 för varje kategori/underkategori
jag gjorde mina efter diametern på cirklarna men fick senare klippa till dessa :-)


6: klipp ut allt

7: klistra ihop cirklarna 2 och 2 (så att det ärsamma ttryck åt bägge sidor)

8: klipp en skåra till ungefär mitten och klipp sen en cirkel lagom för stången (kan behöva justeras i efterhand också)

9: klistra dit titellappar på bägge sidor och skriv dit titeln



SLUTRESULTATET:
(Snabbt visat, ska skaffa fler galgar så att allt kan hängas så här :-)

Av Sanna - 19 mars 2015 10:49

Redan 18 år :-D förstår inte hur tiden kan gå så fort, minns ju dig fortfarande som den lilla goa skitungen som skulle ha tuppkam, blå skjorta, nalle puh slips och camo-byxor (glöm inte udda strumpor och sandaler ^^) på skolfotot på dagis :-D min lilla lillebror är inte så liten längre ^^ <3 Älskar dig mitt lilla snälla udda spöke <3

Och hur har jag då spenderat hans födelsedag än så länge då? Jo, tidig uppgång med lugn frukoststund. jag har städat om köket (blev sen mat pga den där killen älsklingen skulle köpa bildel av, så kunde inte hålla att inte äta efter klockan 8...) då köttfärssås har en viss tendens att skvätta ner allting... blev dock 7 matlådor :-) (en utan spagetti).
Sen har jag betalat några räkningar och sattin en m papper i pärmarna :-)
Men oj, sminklådan fick sig en genomgång också :-D vet dock inte om det syns så bra på bilderna...
Det kallar jag en produktiv förmiddag :-D

Av Sanna - 18 mars 2015 16:19

Kom precis in från promenaden och städat färdigt köket :-)
3.7km på 45min i kanonfint väder (förutom denna dumma vind som kuststäderna ju har...) så ganska nöjd :-)

Nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem och sen ska vi troligtvis till Ronneby (om inte jag stannar hemma och lagar maten). Han ska kolla på nått till bilen så vi får väl se.
Under tiden njuter jag av att ha ett rent kök :-) - inte skinande rent men ändock rent :-)

Av Sanna - 18 mars 2015 11:36

Idag också :-)
Handlat, städat/rensat skafferiet och kryddskåpet redan :-) sen ska resten av köket städas :-p behövs!

Nu lunch - kycklinggratäng :-)


Sen lovade jag ju en bild på sovrummet ;-)

Presentation

Hej Jag är en glad tjej nära till skratt nästan jämt :) Här kommer min vardag att återspeglas så mycket som möjligt med allt vad det innebär :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards