Alla inlägg under januari 2014

Av Sanna - 28 januari 2014 13:15

Sen frukost framför tvn igen...
Är trött och har huvudvärk :-/

Har varit seg hela helgen... Jobbade som ni vet! Lördag 17-22.10 och söndag 15-22.10
Söndagskvällen va det dessutom väldigt lite kunder så vi hade rätt tråkigt...
Men hade för en gångs skull lite tur med resorna! Lörsagsbussen hem tryckte chauffören fel så jag fick åka på halv biljett :-) söndagen skulle mamma in och tvätta bussen - så fick skjuts :-) på kvällen sen gick det ju inga bussar men min kollega körda hem mig :-) "liten" omväg Me tanke på att han bor i stan B-) tack T!

Igår (måndag) skulle ja ju ner till Karlshamn igen, så tog 11.05 bussen hemifrån mamma och va i stan typ 20 i, han gå till apoteket och köpa bepanthen och till Ica och köpa dricka :-)
Satte mig 20 över 12 på nästa buss och hoppade av i Tingsryd för att ta 13.03 bussen vidare till Karlshamn, men när den inte hade kommit en halvtimme senare ringde ja blekingetrafiken och fick reda på att just den bussen bara går på fredagar... Jippie... Så fick vänta till 15 för att åka t Ronneby... Han (lugnt) gå till Ica och köpa chips och nötter :-) sen ut och vänta i kylan igen :-( bussbiljetten gick ut 16.10 Men fastän den var för Karlshamn via Tingsryd så fick jag åka till Ronneby :-) och väl där behövde jag bara vänta en 3-4 minuter innan nästa Karlshamnsbuss kom :-) och även den chauffören va snäll och tyckte att "klart du ska få komma hem" :-) så i stället för att va hemma kl två va ja i Karlshamn lagom så att älsklingen kunde hämta mig på stationen efter jobbet (dvs typ kvart över 4...)
Men kom iaf hem!

Men nu måste ja hitta på nått så att ja blir lite piggare kanske :-P men först se färdigt på Project runway - såklart!

Höres <3

Av Sanna - 25 januari 2014 12:16

Färdig att gå, bussen går om en halvtimme. Ska t Växjö och jobba! :-) får se om ni hör av mig mer denna helgen...

Trevlig helg <3

Av Sanna - 24 januari 2014 14:07

Har vist skapat en rutin i att stiga upp runt 12 och äta frukost till Project runway kl 13...
Och sen? Borde göra dittan, borde göra dattan... Jo vist, igår diskade jag medan älsklingen lagade mat (potatisgratäng och kött) så lite blev gjort... Idag BORDE jag diska (sen middag igår/frukost idag) sen BORDE jag packa inför helgen, BORDE städa i sovrummet, BORDE pussla så vi kommer nån vart med det... Ja ni hör ju själva...

Men jag tror jag ska göra så här - göra en syssla -> vila en kvart (kanske spela på mobilen lr nått...) -> göra nästa syssla -> vila en kvart mm... Brukar bli bästa lösningen!

Får väl ta och börja nu - höres<3

Av Sanna - 23 januari 2014 15:38

Sova länge har väl blivit lite av mitt signum... Halvslummrade i drygt 2h innan ja somnade, typ 12 och vaknade typ 12.40 lr nått sånt...
Har ändå hunnit äta frukost (kaffe, rostat bröd Me marmelad och {själv}pressad apelsinjuice - mumma! Och självklart mivitotal och blutsaft...) och betalt mobilräkningen... Nu måste ja diska, högen blev lite större efter juicepressen...

Höres<3

Av Sanna - 22 januari 2014 20:29

Somnade till vid sex nånting och vaknade till strax efter 8 nu... Vi skulle ha gjort potatisgratäng ocg kött men vi orkar inte... :-/
Ja är inte hungrig och älsklingen inte så mycket så han gick precis till affären för att köpa bröd och toapapper :| får se hur den här kvällen slutar!

Höres<3

Av Sanna - 22 januari 2014 10:56

Av Sanna - 22 januari 2014 10:54

Blev visst lite mer än bara dricka 0:)
<3

Av Sanna - 22 januari 2014 08:46

Sitter som sagt Me dagens första kopp kaffe :-) somnade halv 4 typ och vaknade av älsklingens väckarklocka kl 5 så lagom trött nu... Att han sen glömt bre sina frukostmackor kvällen innan och inte kom på det fören det va dags att gå (självklart steg ja upp och brädde dom medan han bylsade på sig ytterkläderna...) hjälpte ju inte till... Men va är det för mening att gå och lägga sig igen då och vända dygnet ännu mer? Onödigt, får bli en tidig kväll istället :-)

Gårdagen blev faktiskt ganska mycket gjort trots yrsel! När den värsta yrseln lagt sig lyckades jag både hinna diska och fick för mig att börja plocka ordning i badrumsskåpet innan älsklingen kom hem... :-) faktiskt skönt att ha det gjort, undrar hur jag fick plats med allt i skåpet för jag fyllde 2 skolådor, 2 sminklådor (typ hårda necessärer) och en mjuk necessär... Tror inte jag behöver mer "hygienartiklar" och hårprodukter på länge nu... 0:)

Sen både tvättade vi, diskade lite till och åt, makaroner med fläsk :-)

Höll på att missa att hämta ut kläderna innan tvättiden tog slut... Efter 22 kommer man inte in i tvättstugan... Nån minut i 22 reagerade älsklingen på va klockan va, ropar till "TVÄTTEN!" och rusar ut... Och hann! Duktigt! Särskilt som vi bor på 3dje våningen och väl nere är det en bit att gå (/rusa)+ 2 dörrar ;-)

En annan grej vi fick för oss (eller aaa han...) va att frosta av kyl/frys i förgår... Tur att det va minusgrader ute!

Ne ska bara få i mig sista kaffet och frukost till "the talk" sen måste ja köpa dricka :-)

Höres<3

Presentation

Hej Jag är en glad tjej nära till skratt nästan jämt :) Här kommer min vardag att återspeglas så mycket som möjligt med allt vad det innebär :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards