Alla inlägg under juli 2013

Av Sanna - 23 juli 2013 10:54

Längesen jag var här nu men har haft fullt ös på annat håll... Sorry!


Men en snabb uppdatering kan jag ju ge   

Har fått ta det väldigt lugnt på friskvården dessa torsdagar då jag har allmänt ont och inte klarar av det jag brukar längre    Sitter 10min i lugnt tempo på cykeln och benet känns som efter 10mil...    Det känns värre än vanligt bara av att gå, och då har jag inte ens sagt hur det är att gå i trappor!   

Känns ju dessutom inte likadant från dag till dag utan självklart är det ibland bättre, ibland sämre   Som vanligt med kronisk smärta med andra ord.    Men envis som man är så vägrar man läkare...   


Sen va jag i Falkenberg på revy; Livat i Parken    Var där med älsklingen och hans släkt. Mysigt   

Åkte bara upp över dan så fick en hel del ensamtid med älsklingen i bilen hem   


Hela den helgen var iof lite dubbelbokad eller va man ska säg...    Fre-sön skulle det va hajk med de nya scouterna    Ganska kul    De fick laga mat överer öppen eld och i trangiakök. De fick göra upp elden och och göra en enorm trefot samt all annan förberedning och annat roligt    På Söndagen fick de dessutom Göra nått ingen utav oss ville... Vi fick åka in till akuten med älsklingen   Jag skulle ha jobbat sön kväll och mån kväll men fick ringa så att de ringde in en vikarie... När han sa att nu åker vi in så blev det en j*vla fart. Svärfar började tömma sin bil och fälla sätet, de andra byggde bår samt var rena änglar mot mig - TACK!  

Men Växjö akutmotagning är ju som den är så vi bad om en förflyttning till Karlskrona. Tur att mamma jobbar med serviceresor annars hade vi fått vänta ännu längre på en resa me ambulans så att han kunde få ligga på bår... Så vi var inom sjukvården eller va man ska säg från typ 15,15 till 01,30... Inget jag vill göra om!


Lillebror avbröt sitt lilla "äventyr" pga detta och jag förstår honom...! Annars har jag väl mest bara jobbat och haft fullt upp... Vet knappt ens själv vad jag har hittat på  

I fredags jobbade jag till 18 så älsklingen hämtade mig och vi har haft en helmysig lugn helg      Älskar honom verkligen!   

Igår jobbade jag 15-22,10 och idag är der minigolf på schemat... inte det roligaste jag vet men skit samma   

 

Sen bild från bröllopet    Min halva av garderoben hos älsklingen    Love it  

Extremt varm dag kräver extrema metoder         I det här fallet betydde det massor med glass och frusna hallon  

Segwaykörning     Gottesugen igen...      Tur att mamma inte hunnit packa upp allt än   Då försvinner ju Chip's faroritplats  

Chap's har ju redan försvunnit för mamma har köpt ny tvbänk... 

Bästa vänner och några utav livets alla små glädjeämnen    Chip, Tess och Sita   


Nu måste jag dock klä mig och äta frukost (iaf kaffe!) för är ganska nyvaken   


Ha en kanondag! - Kram   


Av Sanna - 10 juli 2013 09:01

Blev nyss lite besviken... bokade tid hos polisen för att fixa nytt ID (mitt går ut på Lördag   ) och de enda tidena va på Fredag 15,40 och precis efter de...    Borde ja väl iof ha kunnat räkna ut me röven men ändå... Hade verkligen sett fram emot att åka till älsklingen redan imon    De bestämde vi i Söndags... (Ja han hämtade mig sen    Han hade varit och hälsat på lillebror, därför blev han sen   ) vi var hemma kl 1 typ och sen snabbt mat för de hade de inte hunnit så blev inte säng fören 1,50...    och sen upp 5 för att han skulle jobba kl 7...Måndag blev de möte som vanligt, tisdag Segwaykörning (bild kommer senare om ni inte tror mig) och ida är de studiebesök på Teater Respekt (ville ju till de programmet från början så klart de är intressant   ) samt föreläsning av Trygg Hansa... De sistnämnda lockar inte alls...

Sen ska ja se om de kan ordna så att ja kan värma min mat nånstans också... för bor man inte i stan så räknar de ändå me att man ska äta och då borde man ju kunna få värma?? Eller räknar de me att man ska käka ute varje Onsdag?? Och hur ska man ha råd me de...?   Och mitt bland allt ihop så värker benet mer än vanligt, ögonen svartnar me jämna mellanrum och handlederna vill inte att ja ska göra vissa grejer...    Va ett h*te att gå ut me hundarna i morse pga de...

 

Hoppas på att de blir bättre... Men nu måste ja gå   

Av Sanna - 7 juli 2013 23:13

Hade hört av älsklingen på fb inatt tydligen    Började lipa av glädje när ja såg d  

Sen hade man ju lite att göra på jobbet    Eller rättare; fullt ös medvetslös...    vi va bara 2 och hade behövt va minst de dubbla   turister och krongel i systemet... Jippie! Mitt bland allt ihop stod älsklingen och pappa i kön också och inte kunde man reagera som man ville/brukar  

Ringde upp älsklingen när ja slutat men de blev inte så mycket pratat... "kan ja ringa upp dig om en tid?" han menade alltså inte om en stund men ändå ikväll...   väntar fortfarande och de är en timme sen...   

Vet va ja hoppas på, att han e påväg till centum från rottne för att hämta mig, köra tillbaka och att han sen kör igen imorgon    Men så lär de inte bli...Då hade han redan varit här... Lipar sönder och har gjort sen ja slutade    lite därför ja ringde upp honom också... Kommer somna me gråten i halsen precis som igår    Borde inte va lagligt att sakna någon så här mycket!   


Nåja, efter maten får ja se om han hört av sig... annars gör ja mig redo för sängen... Gonatt   

Av Sanna - 7 juli 2013 12:44

Äntligen söndag    eller va?   

 

Sitter me morgonkaffet framför mig och väntar på att klockan ska ticka... Börjar inte jobba fören 16 men bussarna går ju som dom gör på söndagarna...   Så sitter redan här... Men ska inte klaga, ja hinner ju både äta och dricka mitt kaffe innan jobbet så de blir ju jättebra  

 

Slutar 22 och me tanke på att ja inte hört av älsklingen sen i fredags så hopas ja få höra av honom ikväll... Men man ska väl inte hoppas för mycket...   

 

Ne får väl försöka få nått gjort här, de ser inte så roligt ut här så ja får väl ta ett ryck    Eller helt enkelt bara gå ut och lägga mig i solen    Kram

Av Sanna - 6 juli 2013 23:09

Hej Vet att ja inte varit så bra på att uppdatera här men nu är ja iallafall tillbaka  

 

I onsdags fick ja som sagt jobba, blev dock 2h längre än va som va schemalagt men de gör inget   Blev dock inget me pappa sen istället   

I torsdags däremot va ja ledig    Så ja, lillebror och pappa åkte till stan för att fixa lite förnödenheter till brors "lilla äventyr"    Han ska ensam va till skogs i en månad... Är de nån som kan klara de så är de han!   


Och så han vi självklart me banken också   

Fredagen åkte vi och fixa de grejer vi inte han på torsdagen    Sen när vi kom hem skulle bror duscha och packa iordning de sista och medan han gjorde de hann älsklingen och hans systerdotter komma    Så skönt att se honom igen! och lillan är rätt charmig att träffa me jämna mellanrum    Sen fick ja och pappa va barnvakter medans min pojk körde ut min bror till skogs    Ja har noll tålamod och framför allt inte me barn men konstigt nog så gick de ganska bra    Sen när han kom tillbaka va de ju bara att snabbt packa bilen me unge och pappa och sen snabbt iväg igen... och där de är nu finns inte mycket till mottagning så har inte pratat me honom sen dom stack...

 

Ida vaknade ja lika ledsen som när ja somna...    Satte mig framför Ice Age för att pigna till men vet inte om de hjälpte... Sen laga ja lite mat (eller rättare, de blev ju 4 potioner) - Potatis me stekt fläsk ock vitlökssås    Vet dock inte fören imorgon hur de smakar    Packa lite snabbt och sen till bussen...

Jobbade 17-22 ida (skitseeeeg dag   ) så nu sitter ja på expen och väntar på att klockan ska ticka... Är svintrött men har inget batteri på mobilen (glömde laddaren igen   ) så har bestämt mig för att ta nattbussen hem    Tur att de är lördag!   

 

Höres imorgon, nu måste ja ha kaffe, drack aldrig nått i morse   

 

Gonatt på er så länge   

Allmänt · Jobb · Mat
Av Sanna - 3 juli 2013 08:39

Jobb ida, 10-16 (inte kväll/helg för en gångs skull   ) Så åker upp så ja är där tidigt  

Lika bra de så hinner man kolla schema och se till att se någorlunda fräsch ut    och kanske även en kopp kaffe   Ska bara till en affär och köpa lite frukost först (låter helskumt att säga så när man själv jobbar i en affär   ) för ja är faktiskt hungrig!   Vet inte ens hur ja har de me raster ida... De får man ju inte reda på fören man kollat schemat och de är på jobbet   

 

När ja slutat ska ja möta upp pappa och kolla upp cykelgrejer    Och gå till banken för ja har tydligen betalt för mycket på en faktura    Behöver verkligen dom där slantarna så de kom ju passande!   

 

Men måste gå nu, Kram!

Av Sanna - 2 juli 2013 12:27

Nyss tillbakakommen från föreläsningen...  Varför måste de va så mycket upprepning hela tiden??  

Höll på att försova mig tillpåköpet så en snabb march till BG i morse...   

 

Nu ska ja packa iordning mina grejer sen åka och lämna ifrån mig laddaren     Ska hinna äta nått innan dess också...

 

Fick äntligen tag på pappa!    Han har tydligen semester men är på jobbet ändå    Ska besöka honom när ja ändå är i krokarna...

 

Men först, Packa...

Kram

Av Sanna - 1 juli 2013 23:13

Men nu är den snart slut    

Pappa var som sagt inte på jobbet och hans lur e fortfarande avstängd... konstigt...    får söka honom på jobbet imon igem innan ja åker hem till honom  

Fick dock tag på en laddare!    En kompis va väldigt snäll och åkte ner till centrum (från typ samma kvarter som där pappa jobbar   ) och lämnade sin så den ska hon få tillbaka imon    

 

Jobbet va helt ok, förutom att kortmaskinen i min kassa la av mitt bland alltihop    Jätteroligt... NOT   

 

Är mitt i sista samtallet för dagen me älsklingen så snart sovdags...   Gonatt  

Presentation

Hej Jag är en glad tjej nära till skratt nästan jämt :) Här kommer min vardag att återspeglas så mycket som möjligt med allt vad det innebär :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards